Friday 20 January 2012

JB PEACE YO!!

Johor bahru atau di pangil JB, bermacam-macam ragam didalam nya, kisah sikecil,kanak-kanak, remaja,dewasa dan tidak ketingalan juga warga tua atau warga mas. Mereka yg merantau ke JB ni kebanykn nya untuk mencari rezeki yg halal. Tetapi bndar johor bahru ni bkn seperti bndar-bndar besar yg lain bnyk kisah di dalam nya. anda seharusnya berhati-hati apabila berjalan di sana, dn ini cerita aku! . Nama Danga Bay tidak asing bagi kawasan Johor Bahru terletak di sebelah selatan daerah johor berhadapan dengan Singapore, kawasan yg cantik di waktu malam di waktu siang aku xtau la mcm mne keadaan nye sebb aku x penah pergi time siang. Malam sebab aku ckap cantik sebab di hiasi dengan lampu-lampu berwarna warni, n kt kawasan tu bnyak kapal. Kapal ni pun di hiasi dengan lampu. Aku kesana bersama dua org kawan aku zubir dan ikin. Ade lgi sorg sedare si ikin ni, tp aq xtau name dia. Ah itu x penting. Tp aku nk cerita sikit pasal Bandar metropolitan ni, Bandar ni x mcm kuala lumpur, KL pukul 3pagi pun ramai org lg. tp bndar ni kelihatan sunyi selepas jam12 mlm. Kelihatan bapok2 di celah-celah bangunan. Keadaan ni persis seperti kt tempat aku ni kt jln sayang muar. Selain tu tidak ketingalan juga dengan up-town nya atau di kenali sebagai pasar karat mcm-macam ade jual kt sini, org kate kt sini bnyk barang entik atau aku pngil barang rare J tp xtau plk sebab aq x msk pun cume lalu je. Si dak zubir ni yg bawak aq pusing-pusing Bandar JB ni, nk harap kn aq jln sendri mmg x la smpai ke ank cucu mmg xde mase la J. Jalan punya jalan x sedar mase berlalu dengan pantas jam pun telah menunjukkan pukul 2.30 pagi, n nk hntr dak ikin ni lg balik kulai. Perjalanan nk ke rumah dia ni mengmbil mase 1jam, blh thn jauh la jugak mengntuk aku dalam kete ni. Tp nasib bek la dia ni bnyk ckp n pandai bercerita sepnjang jln la dia cerita kisah dia. N balik ni yg berat ckit mate aku mmg dh ngntok gile, dak zubir ni aq xtau la mate dia bukan mate aq lg pun dia bwk krete xkn la dia nk tdo plk J. Dia anta aq blk g rumah sewa membe aq. Tp sebelum tu aq g 7E tp korg jngn terkejut klw korg xblh msk 7E tgh-tgh pagi ni sebab pintu dh berkunci n ade sorg pekerja 7E tu dtg kt korg tnye ape korg nk.. bg aq tu satu bende pelik. Bg korg yg selain ddk JB ni aq xtau la. K la. Tu saje kot cite yg ade harap korg terhibur ;) bagi nora ikin aqip kt bwh ni aq dh msk kn skli pic korg berjimba2 tu…hehe  assalammualaikum…..

























No comments:

Post a Comment