Friday 27 January 2012

Malam tahun baru cina



Pada hari jumaat yang lalu merupakan hari yang sibuk bagi lebuh raya PLUS Utara-Selatan, sebabnya ia merupakan cuti panjang bagi pekerja suasta dan krajaan. Tapi bukan pasal lebuh raya ni aku nak cerita, aku nk cerita situasi aku sepanjang cuti empat hari ni. Walaupun aku tak bekerja tapi terasa jugak la kemeriahan di kampong halaman. Bukan ape ramai membe-membe yang merantau balik mase ni.

 Kampong di penuhi anak muda kira-kira jam 11 malam hari sabtu, mungkin diorang gerak lambat sebab nak elak kan jem kot, takpun diorang sendiri tersangkut dalam jem. Pada malam minggu tu takde ape-ape kot ektiviti aku degan membe-membe aku ni. Tapi hari ahad tu aku ade men futsal. Peh! Dah lame aku rase tak main futsal, ade la dalam dua bulan lepas, lepas aku tingalkan kolej.

Time stady dlu main dngn membe-membe kolej, ade la sebulan dua ke tiga kali main. Lepas abis stady terus takde main. Tapi petang-petang ade la main bola. Nak di pendek kan cerita time malam ni malam tahun baru cine, jadi dewan futsal ni kosong la takde orang lain yang main kecuali budak kampong aku. Seramai 20 orang yang main, jadi ade la dalam empat team.

Main dua jam stngh, peh rase macam nk mati je main. Lame kot tak main tbe-tbe plk membe aku ni ajak secara mengejut plk, takkan la nk tolak tak baik!!. Malam tu aku dapat score tiga biji, puas gile la aku rase. Tapi yang tak puas nye lepas main futsal ni aku tengok perlawanan ARS vs MU. Dua team ni aku tak suke. Tapi aku suke MU klh..haha tp pada malam tu team MU ni boleh menang pulak geram aje aku, tula yang aku tak puas hati tu..hahaha.

Abis main futsal pukul 11.30. game MU/ARS ni pukul12 dan habis pukul3 pagi, jd sempat la aku balik pasang projector. Pada malam ni jugak malam cine main bunga api/mercun, dh mcm tengok bola dekat Iraq dh aku rase, letupan mercun tanpa henti sampai la ke subuh. Taktau plak aku diorang ni nk kluo raye pukul bape kalau subuh pun tak tido lagi.hahaha Aku pukul3 dh balik tdo dh. Bangun aku rase dalam pukul9.30 kot. cm lambat kn.kekeke..

 Dan siang tu aku rase aku takde buat ape cume relex2 kt rumah tengok tv sambil ber facebook. Malam pada hri ni pun aku tak ke mane, tlg mak aku kt kedai je. Bsk pagi nye pulak teman kn membe aku pgi cri joran mancing. Sebab orng kg aku ni semua dh tuka cite2 sebagai nelayan..kekeke akhir kate aku nk bagi nasihat sikit kt budak-budak kecik ni ‘‘jadikan la memancing itu sebagai hobi bukan sebagai cite-cite’’ sekian.. assalammualaikom………..

No comments:

Post a Comment